Kevésbé témábavágó hír, de muszáj írnom róla :)
Jon Johansen, akit leginkább a DVD másolásvédelem/DRM elleni harc úttörőjeként tartanak számon, még mindig nem hagyott fel azzal a remek szokásával, hogy a mohó gyártók és kiadók orra alá törje a borsot. Legutóbb az Apple WorldWide Developers Conference alkalmából bérelte ki a cég egyik zászlóshajójának számító üzlet oldalán elhelyezkedő hírdetési felületet, a tekintélyes méretű helyre pedig legújabb szoftvere, a DoubleTwist hírdesétés ragasztatta. Ez az alkalmazás lehetővé teszi, hogy az iTunes-on vásárolt zenéket nem-Apple eszközökön is lejátszhassa a kedves vásárló.
Az Apple-nek persze b*szta a csőrét a dolog, és sikerült elérnie, hogy a reklámot eltüntessék a konferencia idejére - mondván annak túl sötét a háttere. Később a fehér hátterű változat sem kerülhetett fel méltó helyére, végül aztán egy átlátszó verziót volt hajlandó kitenni a hírdető cég, persze már a konferencia lezárulta után.
Az akcióról részletes, sok képpel gazdagított beszámolót olvashattok DVD Jon blogján.