Az új-zélandi KiwiConon tartott prezentációjában egy tamsky nevű hacker (Nick Breese) különleges, Playstation 3-ra optimalizált MD5 algoritmust mutatott be.
Az hardveroptimalizáció mikéntjéről nincsenek pontos információim, a következőket lehet tudni: Egy PS3 processzora nyolc darab SIMD architektúrájú feldolgozó egységet (Synergisting Processing Element - SPE) tartalmaz, melyek 3,2 GHz-en futnak, és egy óraciklus alatt négy darab 32 bites integer műveletet tudnak végrehajtani. Az SPE-k közül egy gyárilag ki van kapcsolva, valamint a lapka tartalmaz még egy magot, amely az SPE-k vezérlését végzi. A megjelent hírek szerint tamsky hat ilyen egységet vont be a számításba, és úgy optimalizálta az algoritmust, hogy 50 órajel alatt végezzen el egy MD5 iterációt - ez 1,4 milliárd iteráció másodpercenként. Ilyen iterációból 64 kell egy hash kiszámításához. Valószínűnek tartom, hogy a maradék processzormagok végzik a kevésbé számításigényes feladatokat, pl. a bemenetek generálását és kiegészítését (padding), valamint az I/O műveleteket.
Arról nem áll rendelkezésre mért adat, hogy ez a sebesség hogyan viszonyul egy GeForce8-éhoz, szerény számításaim szerint a grafikus kártyás megoldás egyelőre veri a PlayStationt, tekintve hogy a videókártya - ugyan kisebb órajelen - sokkal több szál futtatására alkalmas, bár ár/érték arányban a két módszer már közelebb van egymáshoz (egy PlayStation3 fele olyan drága, mint az ElcomSoft alapcsomagja, ha az ember nem írja meg magának a szoftvert (vagy szerzi meg illegális csatornákon...)). Update: Breese állítása szerint százszoros sebességet tudott elérni a konzollal (Az Elcomsoft 25-szörös gyorsításról számolt be), ami elég impresszív eredmény, már ha igaz. Arra minden esetre kiválóan használható az ötlet, hogy vetessünk magunknak egy Playstationt a főnökkel, szigorúan kutatási célra (itt van egy kis segítség a kezdéshez).
A másik nagyágyú az Amazon EC2 (Elastic Compute Cloud) projectje, melynek keretében a cég Xen virtualizált gépeket (pontosabban azok teljesítményét) ad bérbe elég olcsón. Egy 1,7 GHz-es Xeonnak megfelelő számítási teljesítményű, 1,7 GB RAM-mal megáldott virtuális masina használata óránként tíz centbe fáj (ez kevesebb mint húsz forint!). A bérlő tetszőleges operációs rendszert és alkalmazást tölthet a gépekre speciális image-ekbe csomagolva, majd egy online felületen managelheti gépei működését, a gépek természetesen hálózatba köthetők, és az internetre is kinézhetnek. Petko Petkov számításai szerint húsz ezer forintból létrehozható lenne a világ legnagyobb szivárványtáblája, de a lehetőségek tárháza tulajdonképpen végtelen. Két dolog azért nem teljesen világos számomra: 1) mekkora gépparkkal rendelkezik az Amazon, hogy be tud vállalni egy ilyen projectet 2) mit fognak kezdeni azokkal, akik ide telepítik a botnetjeik irányító központját, vagy más illegális rendszert? Várjuk a fejleményeket, addig is mindenkinek ajánlom, hogy gondolkozzon el, mihez kezdene egy ekkora rendszerrel?
Az hardveroptimalizáció mikéntjéről nincsenek pontos információim, a következőket lehet tudni: Egy PS3 processzora nyolc darab SIMD architektúrájú feldolgozó egységet (Synergisting Processing Element - SPE) tartalmaz, melyek 3,2 GHz-en futnak, és egy óraciklus alatt négy darab 32 bites integer műveletet tudnak végrehajtani. Az SPE-k közül egy gyárilag ki van kapcsolva, valamint a lapka tartalmaz még egy magot, amely az SPE-k vezérlését végzi. A megjelent hírek szerint tamsky hat ilyen egységet vont be a számításba, és úgy optimalizálta az algoritmust, hogy 50 órajel alatt végezzen el egy MD5 iterációt - ez 1,4 milliárd iteráció másodpercenként. Ilyen iterációból 64 kell egy hash kiszámításához. Valószínűnek tartom, hogy a maradék processzormagok végzik a kevésbé számításigényes feladatokat, pl. a bemenetek generálását és kiegészítését (padding), valamint az I/O műveleteket.
Arról nem áll rendelkezésre mért adat, hogy ez a sebesség hogyan viszonyul egy GeForce8-éhoz, szerény számításaim szerint a grafikus kártyás megoldás egyelőre veri a PlayStationt, tekintve hogy a videókártya - ugyan kisebb órajelen - sokkal több szál futtatására alkalmas, bár ár/érték arányban a két módszer már közelebb van egymáshoz (egy PlayStation3 fele olyan drága, mint az ElcomSoft alapcsomagja, ha az ember nem írja meg magának a szoftvert (vagy szerzi meg illegális csatornákon...)). Update: Breese állítása szerint százszoros sebességet tudott elérni a konzollal (Az Elcomsoft 25-szörös gyorsításról számolt be), ami elég impresszív eredmény, már ha igaz. Arra minden esetre kiválóan használható az ötlet, hogy vetessünk magunknak egy Playstationt a főnökkel, szigorúan kutatási célra (itt van egy kis segítség a kezdéshez).
A másik nagyágyú az Amazon EC2 (Elastic Compute Cloud) projectje, melynek keretében a cég Xen virtualizált gépeket (pontosabban azok teljesítményét) ad bérbe elég olcsón. Egy 1,7 GHz-es Xeonnak megfelelő számítási teljesítményű, 1,7 GB RAM-mal megáldott virtuális masina használata óránként tíz centbe fáj (ez kevesebb mint húsz forint!). A bérlő tetszőleges operációs rendszert és alkalmazást tölthet a gépekre speciális image-ekbe csomagolva, majd egy online felületen managelheti gépei működését, a gépek természetesen hálózatba köthetők, és az internetre is kinézhetnek. Petko Petkov számításai szerint húsz ezer forintból létrehozható lenne a világ legnagyobb szivárványtáblája, de a lehetőségek tárháza tulajdonképpen végtelen. Két dolog azért nem teljesen világos számomra: 1) mekkora gépparkkal rendelkezik az Amazon, hogy be tud vállalni egy ilyen projectet 2) mit fognak kezdeni azokkal, akik ide telepítik a botnetjeik irányító központját, vagy más illegális rendszert? Várjuk a fejleményeket, addig is mindenkinek ajánlom, hogy gondolkozzon el, mihez kezdene egy ekkora rendszerrel?
Kraye 2007.11.30. 20:36:36
A Cell összesen kilenc processzormagból áll, köztük egy 64 bites IBM Power architektúrájú központi egységet (PPE), amelyhez összesen nyolc egyszerűbb társprocesszor (SPE) tartozik. A PPE a specifikációk szerint két utasításszál párhuzamos végrehajtására képes és 512 kilobájt másodszintű gyorsítótárat tartalmaz. Ez a mag gondoskodik az operációs rendszer futtatásáról és a nyolc társprocesszor vezérléséről. A társprocesszorok valójában igen egyszerű vektorprocesszorok darabonként nyolc végrehajtóegységgel és minimális méretű, 256 kilobájt memóriával.
buherator · http://buhera.blog.hu 2007.12.01. 09:42:21
buherator · http://buhera.blog.hu 2007.12.01. 10:03:02
kdavid · http://localhost 2007.12.01. 11:23:34
Target url: dvhc.uw.hu
Eredmeny:
dvhc.uw.hu/php/securityfocus/securityfocus.php
input mezőbe ezt irjátok:
alert(2081176542)%3B.
statics.php
dvhc.uw.hu/php/statistics.php?rovat=alert(857635433)%3B
article.php
dvhc.uw.hu/php/article.php?artid=0067fa209102c5ff&rovat=Crack&rovat_sub=>'>alert(302915880)%3B
dviper.php
dvhc.uw.hu/dviper.php?id=>'>alert(479565861)%3B&link=1
van tovabb de most nem irom le.
szerintem ez elegge vicces :\
Velemeny? :)
kdavid · http://localhost 2007.12.01. 11:25:19
akit erdekel az szoljon es leirom neki.
buherator · http://buhera.blog.hu 2007.12.01. 11:50:29
Kár azért az oldalért, megették a szkriptsuttyók, de a fennt lévő cikkek azért még mindig történelmi jelentőséggel bírnak :)
Az minden esetre figyelemre méltó, hogy egy admin sem foglalkozik az oldallal már évek óta, és még mindig áll!
Ez a XSS tényleg vicces, de azt nem igazán látom hogy mire lenne jó...
kdavid · http://localhost 2007.12.01. 12:02:16
csakmost erdekessegkent raneztem.
ez csak egy alert, semmi rosszat nem tesz :\
buherator: ha van msn-ed akkor irj mailt a kdavidhun [@] gmail [.] com
-ra az msn cimeddel!
kutyavonat 2007.12.01. 18:22:41
en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3_hardware#Central_processing_unit
noss 2007.12.02. 02:02:12
az szerintem alaposan megnövelné a védelmet, ha egy rendszer az md5-tel együtt egyéb kivonatoló eljárást is használna, így ellenörzéskor egyszerre többféle módszernek kellene megfelelnie pl egy jelszónak.
ugye?
így a szivárványtábla-gyártás is nehezebb lenne valamelyest...
buherator · http://buhera.blog.hu 2007.12.02. 21:09:48
Kösz a pontosítást! Nem tudom mi volt velem amikor ezt a posztot összedobtam...
@noss
Szívárványtáblákra találták ki a saltingot, ami egy "véletlen" adat hozzáfűzését jelenti a bemenő stringhez, erről itt is találsz leírást.
A többféle kivonatoló eljárás alatt nem tudom mit értesz. Digitális aláírásoknál lehet értelme az ütközéses támadások ellen több algoritmus együttes használatával védekezni, de inkább egy megfelelően biztonságos eljárás lenne a megoldás. Jelszavak esetében nem jön szóba ütköztetés, ezért itt a több algoritmus legfeljebb linárisan tudná a feltöréshez szükséges erőforrásigényt növelni.
noss 2007.12.03. 01:22:05
Úgy tűnik, homályos számomra az "ütközéses támadás" fogalma, a sózásról is hallottam csak még nem értem igazán, nem fogtam föl teljesen a működését.
Jelszó esetén miért nem ien egyszerű a helyzet?
(köszi a türelmed)
buherator · http://buhera.blog.hu 2007.12.03. 11:55:34
Ütköztetést jelszótörésre nem lehet használni, mivel nem ismered az algoritmus bemenetét (a jelszót). Hitelességellenőrzésnél ez az információ (az aláírt file) ismert, ennek tartalmát akarjuk megváltoztatni a hash változása nélkül.
A saltingnál egy egyedi bitsorozatot kevernek minden hashelt jelszóhoz, ezért annyiféle szivárványtábla lenne szükséges, ahány féle ez a hozzákevert plusz információ lehet (nagyon sok). Pl. úgy tárolod a jelszavakat, hogy hashelés előtt mindegyikhez hozzáfűzöd hogy "salt" (ha a jelszó "alma" volt, akkor te az "almasalt" stringet hasheled). Egy rainbowtable valószínűleg tartalmazza az "alma"-hoz hasht, de ez nem fog megegyezni az "almasalt" hashével, tehát a visszakeresés nem működik.
noss 2007.12.04. 12:55:46
A sózásból márcsak egy dologot nem értek (és ezt az általam nézett helyeken nem is láttam dokumentálva), hogy a hozzáadott sót letárolják-e? Mert ha a (sózott) jelszónak csak a kivonatát (pl md5-jét) tárolják le, akkor honnan fogja tudni a rendszer, h mi volt a só, aminélkül a jelszó önmagában ugye nem adja vissza ugyanazt a kivonatot.
Ha letárolják, akkor azt h oldják meg, h ne lehessen csak úgy ellopni, ill. ha mindegyik jelszóhoz külön sót generálnak, akkor ha jól sejtem, mindegyik jelszónak a saját sóját is meg kéne jegyezni.
buherator · http://buhera.blog.hu 2007.12.04. 13:35:45